LADELØSNINGER TIL ERHVERV, BOLIGFORENINGER OG DET OFFENTLIGE

Alt samlet ét sted

Vi favner arbejdet med installation og drift af ladestandere og -bokse fra A-Z.

I skal kun forholde jer til én kontaktperson.

UDVIKLING AF KOMPLETTE LADELØSNINGER

Med udgangspunkt i jeres nuværende og fremtidige situation

Vi tager udganspunkt i jeres nuværende situation og udvikler ladeløsninger som dækker jeres behov nu og her, men vi indtænker også plads til udvidelser i fremtiden, i takt med udbredelsen af elbiler.

Vi udvikler projekter i alle størrelsesordener – fra en enkelt ladeboks til frisørsalonen til store ladeinstallationer i boligforeninger og virksomheder.

Vi lægger stor vægt på et tæt samarbejde med kunden og sørger for at tænke alle faktorer, herunder økonomi og finansiering, ind fra starten.


INSTALLATION OG IDRIFTSÆTTELSE

Vi tager os af alle elementer af projektet

Vi favner bredt: Fra evt. anlægsarbejde, kabelføring, net-tilslutning og tavleudvidelse til drift af den færdige ladeløsning - vi udfører alle elementer. Gennem hele forløbet, fra idéfase til arbejdet er udført, har I én og samme kontaktperson hos LadeMesteren.

Vi installerer vi som udgangspunkt selv ladeløsningerne, men vi har også stærke samarbejdspartnere, klar til at træde til, på større projekter.

Via vores samarbejdspartnere kan vi opsætte en komplet administrationsløsning for jer, så al info vedrørende jeres ladere og brugere er samlet ét sted. Løsningen kan efterfølgende overdrages til jeres egen administrator eller I kan vælge, at en af vores partnere skal stå for håndtering af den videre udvikling og administration.


ADMINISTRATIONS- OG SERVICEAFTALER

Vi hjælper jer igang med en komplet administrationsløsning

LadeMestren tilbyder, i samarbejde med partnere, vi komplette og gennemprøvede betalings- og administrationsløsninger.


Dermed kan vi tilbyde at administrere jeres ladeløsning, hvor vi håndterer - eller hjælper jeres administrator med at håndtere - alle aspekter af den daglige drift; det kan f.eks. være overvågning af forbrug, brugeradministration, afregningspriser, opsætning af løsninger til firmabiler m.m.

I kan dermed opnå en ladeløsning som er helt administrationsfri.

DET TYPISKE FORLØB - trin for trin

Det starter med en god dialog

  • 1. Dialog og udvikling
  • 2. I modtager fast tilbud
  • 3. Ordrebekræftelse
  • 4. Vi udfører installationen
  • 5. Opsætning af administrationløsning
1. Dialog og udvikling

Dialog og udvikling

Erfaringsvis ved vi, at det kan betale sig at investere i en grundig dialog omkring jeres kommende ladeløsning før arbejdet går i gang. På den måde kan vi sikre, at løsningen er så optimal og fremtidssikker som muligt. I mange tilfælde vil et besøg på jeres adresse være nødvendigt; vi får set jeres nuværende elinstallation og diskuteret placering af ladestandere/-bokse, kabelføring, anlægsarbejde m.v.. Desuden er det vigtigt at få klarlagt, hvorledes I ønsker at administrere adgang til ladere, evt. priser m.m..


Brug vores kontaktformular eller giv os blot et ring, så vi kan tage den indledende dialog.


2. I modtager fast tilbud

I modtager fast tilbud

Ud fra aftaler lavet i udviklingsfasen, vurderer vi jeres behov for ladestandere/-bokse samt arbejdsdelen i forbindelse med installationen. Vi skræddersyer en løsning og sender et samlet tilbud til jer pr. mail. Tilbuddet inkluderer alt, også evt. udgravning, anlægsarbejde, kabelføring o.l.

LadeMesteren koordinerer alt arbejdet, I har fra start til slut i forløbet én og samme kontaktperson.

For at acceptere tilbuddet, vælger I "Accept" i den tilsendte tilbudsmail.


Underskriver kontrakt angående installation af ladeløsning
3. Ordrebekræftelse

Ordrebekræftelse

I modtager en ordrebekræftelse pr. mail; den indeholder et forslag til installationstidspunkt. Ønsker I et andet tidspunkt, bedes I ringe til os på tlf. 2019 5612. Når nyt tidspunkt er aftalt, modtager I en ny bekræftelse.


Vi sender en påmindelses-SMS to dage før installationsarbejdet går i gang.


Kontrakt om aftale om installation af ladestander til private og erhverv
4. Vi udfører installationen

Vi udfører installationen

Vi gennemfører installationen på den aftalte dato. Afslutningsvis udfører vi alle relevante og lovpligtige test af installation og ladestander/-boks og gemmer dokumentationen.


Hvis I ønsker det, demonstrerer vi gerne brugen af ladeinstallationen.

Vi kan også hjælpe opsætning af jeres ladeløsning i Monta, så alting er klar til drift når vi kører.


Installation af ladestander til privat og erhverv
5. Opsætning af administrationløsning

Opsætning af administrationløsning

Vi hjælper med at sætte den rigtige software-løsning op til administration af jeres ladeløsning. Det kan f.eks. være overvågning af forbrug, refusion af elafgift, administration af brugere, adgangsrettigheder, differentieret betaling for opladning, løsning til firmabetalt hjemmeladning af firmabiler og offentlig adgang til ladere.


Vi kan også tilbyde en driftsaftale hvor vi vedligeholder og administrerer jeres løsning efterfølgende.

Eksempler på løsninger til organisationer

Klik på pilene i siderne for at se mere - eller tjek vores instagram/facebook for flere eksempler

EKSEMPEL:

66 ladepunkter til ejerforening i Skanderborg

LadeMesteren har installeret 66 ladepunkter hos Ejerforeningen Bøgehusene i Skanderborg Bakker på deres fælles parkeringspladser.

Hver bolig har sin egen faste plads og sin egen forberedte ladestander med Easee Ready boks. Efterhånden som beboerne får elbiler, kan ladeboksene nemt aktiveres uden yderligere installationsarbejde. På den måde kan en væsentlig del af investeringen udskydes til der er behov for den, ligesom det giver en mulighed for at fordele investeringen mellem forening og beboere med elbiler.


Easee ladeboksene er monteret på vores nye standere fra Norske Ladestolpen. Det giver et roligt og elegant udtryk som matcher bygningernes arkitektur. Standerene er, ligesom Easee ladeboksene, bæredygtigt produceret i norgen, bl.a. med grønt aluminium.

Hele løsningen adminstreres på Montas digitale platform hvor brugerbetaling, adgang til ladere, refusion af elafgift m.m. administreres. Brugerne betaler for opladning med deres Monta app og ladekort. Samme app og kort kan anvendes på offentlige ladestandere og ind- og udland.

LadeMesteren har stået for hele projektet fra start til slut og i samarbejde med gode partnere og leverandører er installationen overdraget til kunden til aftalt tid.

I forbindelse med Skanderborgs klimapris 2022 har Jacob og Lars, som har har været ildsjælene bag projektet i ejerforeningen, lavet en lille video hvor de fortæller om projektet som kan ses på Facebook her.


Eksempler på løsninger til organisationer

Klik på pilene i siderne for at se mere

EKSEMPEL:

Ladestander ved tandklinik

Tandprotetikeren i Dianalund har fået opsat en ladestander ved deres parkeringsplads. Ladestanderen skal i åbningstiden bruges til opladning af medarbejdernes biler samt til kundernes. Uden for åbningstiden er ladestanderen mod betaling tilgængelig for lokalområdet og evt. gæster.


For at sikre, at Tandprotetikeren i Dianalund fik dækket ladebehovet, valgte vi at installere 22 kW ladere fra Easee på en fritstående HS stander. Kunden ønskede en skjult kabelføring, så kablet blev nedgravet fra sokkel ved eltavle og frem til ladestanderen

Derudover lavede vi en opsætning i Monta, som håndterer både adgang for medarbejdere og kunder og betalingen, og når andre bruger standeren uden for åbningstid.

Løsningen betyder i praksis, at:

  1. Medarbejderne kan bruge ladestanderen ved hjælp af Monta's app.
  2. Kunder kan få udleveret en ladebrik i receptionen.
  3. Andre brugere kan starte laderen og betale for opladning med Monta-app'en.

Når forbruget har nået en vis størrelse (ca. 80 kWh om måneden), kan der tilføjes et refusionsabonnement i Monta, så elafgiften refunderes efter hver opladning.

Giv os et kald, hvis I også har ønsker om en skræddersyet ladeløsning.

Eksempler på løsninger til organisationer

Komplet ladeløsning til FARUSA emballage A/S

FARUSA i Farum producerer Heavy-Duty emballage til eksportindustrien i hele Skandinavien og har klare mål indenfor bæredygtige produkter og bæredygtig drift. Derfor er FARUSA også i gang med at konvertere alle firmaets biler om til el. FARUSA's ønske var at få deres egen ladeløsning til opladning af firmaets biler samt gæster - både på virksomhedens adresse og hjemme hos medarbejderne - og en løsning som er nem at skalere og ikke mindst nem at administrere.


Løsning blev installation af 22 kW ladere fra Easee, både på firmaets adresse og hjemme hos de medarbejdere som har firmabiler. På softwaresiden faldt valget på LadeMesteren virksomhedsløsning som er baseret vores partneraftale med Monta og deres digitale platform til nem administration af ladeløsninger til virksomheder m.m.


Hermed har FARUSA opnået:


• Automatisk kompensation fra firmaet til medarbejderen når firmabiler lades på hjemmeadressen i henhold til beskatningsregler for firmabiler på el.


• Medarbejdere med firmabiler kan lade på de fleste offentlige ladestandere på firmaets regning og selvfølgelig på virksomhedens lader


• Gæster og kunder har mulighed for at oplade deres elbil, når de besøger FARUSA.


• Offentligheden har adgang til laderne mod betaling uden for normal arbejdstid. Hermed kan FARUSA hjælpe lidt til på det trængte udbud af offentlige ladere nord for København


• Nem bogføring i form én månedlig faktura som opsamler alle månedens transaktioner, både udgifter og indtægter.


• Og ikke mindst ladere i et pænt design som ikke fylder mere end de skal og som falder pænt ind på de fleste facader.


• Fuldt ejerskab af løsningen, så FARUSA har fuld fleksibilitet til at udvide og ændre på både hardware og software i forhold til nye muligheder i fremtiden.


LadeMesteren har stået for udvikling af løsning, installation og opsætning af administrationsløsning i Monta. Derudover har vi indgået en serviceaftale som betyder at LadeMesteren hjælper virksomhedens administrator med den daglig drift og udvikling af administrationsløsningen.


Læse mere om vores virksomhedsløsning her.

Ring til os

+45 2019 5612

Åben mandag til fredag:

Kl. 08:00 - 20:30

Skriv en mail:

info@lademesteren.dk eller brug kontaktformularen